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Paula Toto Blake

Paula Toto Blake

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Paula Toto Blake's work explored the sensation of “CASA ¨ The domestic ¨ the“ private - interior ”world. The home as a metaphorical element to talk about different situations of violence, fragility, weather, protection and lack of protection, crossed by autobiographical and "historical-political" issues.

The house is no longer the desired refuge becoming sinister, mysterious or ominous. Paula Toto Blake carries out certain operations that highlight these thoughts, which become reflection material: she collects household items from the street and subjects them to situations of "camouflage", intervening them with industrial materials, generating a second skin. Photography abandoned houses that load stories, rescuing experiences, micro-stories-intimates, transformed today by the "processes of destruction": layers of life stories superimposed as palimpsestos. Record the passage of time in abandoned elements and subjected to extreme weather conditions, such as drifting bodies in snow or burning fire. Take the furniture as a replacement for a subject, to invade it as a body exposed and violated to a stranger .

Observe and think of the city as the space of reflection we inhabit, which produces us as "social beings" as a scene where fears, violence, uncertainty and fragility are condensed. From this idea begins to generate a practice located on the border between fiction and reality.

La obra de Paula Toto Blake exploro la sensación de “CASA ¨ Lo doméstico ¨ el mundo “privado – interior”. El hogar como elemento metafórico para hablar de diferentes situaciones de violencia, fragilidad, intemperie, protección y desprotección, atravesadas por cuestiones autobiográficas e “histórico-políticas”.

La casa deja de ser el refugio deseado tornándose siniestra, misteriosa u ominosa. Paula Toto Blake realiza ciertas operaciones que ponen de manifiesto estos pensamientos, que se vuelven material de reflexión: recolecta de la calle elementos de uso doméstico y los somete a situaciones de ¨camuflaje¨, interviniéndolos con materiales industriales, generándoles una segunda piel. Fotografía casas abandonadas que cargan historias, rescatando vivencias, micro-relatos-íntimos, transformados hoy por los ¨ procesos de decostrucción¨: capas de historias de vida superpuestas como palimpsestos. Registra el paso del tiempo en elementos abandonados y sometidos a situaciones extremas a la intemperie, como cuerpos a la deriva en la nieve o en el fuego ardiendo .Toma el mobiliario como sustitución de un sujeto, para invadirlo como cuerpo expuesto y violentado a un extrañamiento.

Observa y piensa la ciudad como el espacio de reflexión que habitamos, que nos produce como “seres sociales” como escena donde se condensan miedos, violencia, incertidumbre y fragilidad. A partir de esta idea comienza a generar una práctica situada en el límite entre ficción y realidad.